Sociaal Werk Nederland: “Bluedesk CRM denkt altijd met ons mee”

case sociaal werk Nederland
Leestijd: 2 minuten

Sociaal Werk Nederland behartigt de belangen van meer dan 500 sociaalwerkorganisaties, die samen ruim tachtig procent van de branche vertegenwoordigen. “Om die leden zo goed mogelijk te bedienen, is een goed CRM-systeem voor ons essentieel,” vertelt backoffice manager Saskia Driesen, die verantwoordelijk is voor zowel de IT als de ledenadministratie van de vereniging.

De eerste tien jaar

De samenwerking tussen Bluedesk CRM en Sociaal Werk Nederland gaat al zo’n tien jaar terug. Saskia zelf werkt ruim vijf jaar voor Sociaal Werk Nederland en kwam voor het eerst in aanraking met Bluedesk CRM  toen de interface van Aurea CRM aan een opfrisbeurt toe was. De interface was niet altijd even gebruiksvriendelijk, dus hebben we samen elke knop en elk element onder de loep genomen en waar nodig aangepast. Het resultaat: een overzichtelijkere CRM-oplossing. Vanaf het begin is Saskia enthousiast over de samenwerking. “Het is iedere keer binnen budget en binnen de afgesproken tijd af,” vertelt ze. “We zien Bluedesk CRM als de expert die alles weet over de technische kanten van ons CRM-systeem, die precies weet welke vinkjes aangezet moeten worden zodat parameters met elkaar communiceren.”

Een ander project had te maken met het ticketsysteem, waarin leden hun arbeidsjuridische vragen konden stellen. Bluedesk CRM heeft dat systeem volledig in Aurea CRM ingebouwd, aldus Saskia. “Dat is heel voorspoedig verlopen; het bouwen ging echt soepel.”

Ledenportaal koppelen aan CRM

In 2024 besloot de non-profitorganisatie dat het tijd was voor een nieuwe website. De oude software werd niet langer ondersteund, dus moest alles vanaf de basis opnieuw worden opgebouwd. De keuze voor een geheel nieuwe website bood ook gelegenheid om hier een ledenportaal aan toe te voegen, om zo de achterban meer waarde te kunnen bieden in de vorm van exclusieve informatie. “Dat was een spannend en groot project,” blikt Saskia terug.

Bluedesk CRM was verantwoordelijk voor de veilige integratie van dit portaal met Aurea CRM en werkte nauw samen met zowel de web- als de portaalbouwer. Tijdens een online overleg vlogen de technische termen Saskia en haar collega om de oren. “We zeiden letterlijk: wat fijn dat jullie elkaar zo goed begrijpen.” Maar het ging niet alleen om de techniek, merkte Saskia. “Bluedesk denkt altijd met ons mee. Je voelt dat ze oprecht betrokken zijn bij onze organisatie. Je kunt gewoon op ze vertrouwen.”

Heel fijne mensen

Aan het eind van het interview wil Saskia nog graag een compliment uitdelen aan de experts van Bluedesk CRM. “Stef en Bart zijn niet alleen deskundig, maar ook heel fijne mensen. Ze kunnen goed vertalen wat ik nodig heb, zodat de IT-bouwer het snapt. Ik ben geen IT’er, maar zij leggen me helder uit wat er plaatsvindt. Daardoor begrijp ik steeds beter wat er technisch gebeurt.”

Misschien vind je dit ook interssant