SpiceCRM: één alleskunner voor klantgerichte groei
Flexibiliteit en gebruiksgemak maken het verschil bij een succesvolle CRM-implementatie. Daarom beweegt SpiceCRM met je mee, of je nu actief bent in de zakelijke dienstverlening, groothandel, retail of maakindustrie. Het systeem sluit naadloos aan op jouw manier van werken. En als je verder wilt finetunen, pas je het eenvoudig aan jouw processen aan.
Waarom kiezen voor SpiceCRM?
SpiceCRM is een krachtige, flexibele CRM-oplossing uit Oostenrijk die organisaties over de hele wereld helpt om klantgerichter te werken. In Nederland is Bluedesk CRM de officiële partner van SpiceCRM. Wij zorgen voor een inrichting die past bij jouw dagelijkse praktijk: een omgeving die jouw processen sneller, slimmer en klantvriendelijker maakt.
- Stap 1
Uniforme processen door soepele integratie met ERP, CMS, e-mailmarketin, CTI en elk ander systeem met open API.
- Stap 2
SpiceCRM biedt een intuitieve interface die zich aanpast aan het gebruik en de omgeving , en zo de beste gebruikerservaring voor iedereen creert.
- Stap 3
ElasticSearch doorzoekt je systeem op namen, adressen, e-mails, telefoonnummers, dubbele records en agenda-items.
- Stap 4
De configureerbare, schaalbare en uitbreidbare architectuur past zich aan jouw specifieke behoeften aan.
Zakelijke dienstverlening: grip op uren, projecten en relaties
Als dienstverlener wil je zicht op lopende contracten, projectstatus, bezetting en klanttevredenheid. In SpiceCRM breng je alle informatie per klant en project samen, van eerste contactmoment tot forecast.
🔹Koppel je omnichannel kanalen
🔹Beheer leads en je service-pipeline
🔹Begroot, maak planningen en richt projecten in
🔹Verwerk servicetickets en klantfeedback
Organisaties die met SpiceCRM werken
Groothandel: van offerte tot uitlevering in één overzicht
Met SpiceCRM houd je grip over voorraden, levertijd en marges. Door de koppeling met je ERP-systeem werk je vanuit één waarheid. Bovendien geven de data in je CRM-oplossing je inzicht in nieuwe kansen.
Speel in op de behoeften van de markt Krijg inzicht in onbenutte kansen Voed marketing en sales met data Maak gepersonaliseerde aanbiedingen en offertes
Retail: ken je klant, online én offline
Als retailer wil je jouw klanten zo relevant mogelijk bedienen. SpiceCRM helpt je om aankoopgedrag, campagnes en contactmomenten centraal vast te leggen; zo haal je meer waarde uit je klanten.
🔹Krijg een 360° beeld van je klant
🔹Maak van klachten duurzame klantrelaties
🔹Zet personeel nuttiger in
🔹Optimaliseer voorraden, nu en in de toekomst
Maakindustrie: van offerte tot service in de keten
Als retailer wil je jouw klanten zo relevant mogelijk bedienen. SpiceCRM helpt je om aankoopgedrag, campagnes en contactmomenten centraal vast te leggen; zo haal je meer waarde uit je klanten.
🔹De hele keten in zicht
🔹Betere samenwerking tussen afdelingen
🔹Inzicht in installaties & assets
🔹360° klantbeeld voor sales- en serviceafdelingen
Meer nieuws over SpiceCRM

Michiel Vink: “Zonder moderne CRM staat de fabriek stil”
Leestijd: 3 minutenMichiels grootvader, Wout van den Boom, zat tijdens de Tweede Wereldoorlog in het verzet. Carola,

Bluescan: de eerste stap naar klantgerichter werken
Leestijd: 2 minutenEen goede voorbereiding is het halve werk. Voordat we een CRM-implementatietraject ingaan, leren we jouw

CRM + Microsoft Teams + SharePoint = samenwerken in het kwadraat
Leestijd: 2 minutenMet name in het mkb is de CRM-oplossing de backbone van veel bedrijven. Maar opvallend